24 SATA MUKE GOSPODINA NAŠEGA ISUSA KRISTA - 16. SAT

 ŠESNAESTI SAT MUKE GOSPODINA NAŠEGA ISUSA KRISTA

OD 8 DO 9 SATI UJUTRO


Isus ponovno pred Pilatom, svjetina izabire Barabu. Isusa bičuju.


Moj izmučeni Isuse, moje siromašno te srce slijedi sa strepnjom i s mukom gleda tebe obučena kao luđaka.

Znam tko si ti, Mudrost beskrajna koja daje razum svakom stvorenju. Padam u bunilo i govorim: Kako Isus lud? Isus zločinac? 

I to nije dovoljno - sad ćeš biti postavljen na mjesto najvećega  zločinca, Barabe!

Moj Isuse, svetosti kojoj nema ravne, opet si pred Pilatom. Njegov gnjev prema Židovima raste kad te vidi u tako bijednom stanju i obučenog kao luđaka, a čak te ni Herod nije osudio. Još više je uvjeren u tvoju nevinost I ne želi te osuditi. Ali, da bi pružio nekakvo zadovoljstvo Židovima i ublažio mržnju, gnjev i žarku žeđ koju osjećaju prema tvojoj Krvi, predlaže im da izaberu između tebe ili Barabu. Oni viču: Ne želimo pustiti Isusa, nego Barabu! Isus neka se razapne! O, golema ljudska nezahvalnosti! Ovaj narod koji je od tebe primio tolika dobročinstva sada daje prednost jednom zločincu, a tebe osuđuje na Križ!

Onda te Pilat, ne znajući što učiniti da ih smiri, osuđuje na bičevanje.

Moj odbačeni Isuse, srce mi se slama dok te gledam kako sabrano razmišljaš o tome kako dati život za sve, dok se Židovi brinu kako ti zadati smrt. Naprežem uho i čujem, govoriš: Oče Sveti, gledaj svoga Sina odjevena kao luđaka. Neka ti to bude zadovoljština za ludost mnogih stvorenja koja su pala u grijeh. Ova bijela haljina neka bude pred tobom kao opravdanje za mnoge duše koje se odijevaju žalosnom haljinom grijeha. Oče, pogledaj koliku mržnju, bijes, gnjev meni upućuju, gotovo gube svjetlo razuma zbog žeđi za mojom Krvi? I ja želim dati zadovoljštinu za sve mržnje, osvete, srdžbe, ubojstva, i izmoliti svima svjetlo razuma.

Pogledaj me još, Oče moj! Može li biti veće uvrede? Odbacili su me pored najgoreg zločinca. Ja želim nadoknaditi za sva odbacivanja. Ah, cijeli je svijet pun odbacivanja. Netko nas odbacuje radi nekog bijednog interesa, netko radi časti, netko radi ispraznosti, netko zbog užitaka, poradi vlastitih navezanosti, pijančevanja i, štoviše, radi samoga grijeha. Sva stvorenja nas odbacuju i zbog najmanje sitnice. I ja sam spreman to prihvatiti i biti odbačen i osuđen umjesto Barabe kako bih dao zadovoljštinu za sva odbacivanja koja nam čine stvorenja.