24 SATA MUKE GOSPODINA NAŠEGA ISUSA KRISTA - 15. SAT

PETNAESTI SAT MUKE GOSPODINA NAŠEGA ISUSA KRISTA


OD 7 DO 8 SATI UJUTRO


Isus pred Pilatom, Pilat ga šalje Herodu


Svezano moje Dobro, Isuse, tvoji neprijatelji, zajedno sa svećenicima, dovode Te Pilatu. Hineći svetost i skrupuloznost, budući da moraju slaviti Pashu, ostaju izvan predvorja, da se ne bi onečistili. Ljubavi moja, ti vidiš njihovu pokvarenost i dubine njihove zloće, pa daješ zadovoljštinu za sva licemjerstva u tijelu Crkve. Ja dajem zadovoljštinu zajedno s tobom. Dok se ti zauzimaš za njihovo dobro, oni, naprotiv, započinju s optužbama pred Pilatom, izlijevajući sav otrov koji imaju protiv tebe.

Pilat je nezadovoljan optužbama koje iznose. Da bi te mogao s razlogom osuditi zove te na stranu i nasamo te ispituje: Jesi li ti kralj židovski? Ti, Isuse, moj pravi Kralju, odgovaraš: Moje Kraljevstvo nije od ovoga svijeta. Kad bi moje Kraljevstvo bilo od ovoga svijeta tisuće legija anđela bile bi sa mnom da me obrane.

Pilat je dirnut uzvišenošću i blagošću tvoga govora. Pita, pun čuđenja: Kako, jesi li ti kralj? Ti odgovaraš: Ti kaza. Ja sam se zato rodio i došao na svijet, da bih svjedočio za Istinu.

I ne želeći znati drugo, uvjeren u tvoju nevinost, Pilat izlazi na terasu i govori: Ja ne nalazim nikakve krivnje na ovom čovjeku.

Židovi su bijesni, optužuju Te radi tolikih drugih stvari, a ti šutiš i ne braniš se, nadoknađuješ slabosti sudaca koji pred moćnima ne znaju braniti pravednost, nadoknađuješ za njihove nepravde i moliš za nevine, potlačene i ostavljene.

Vidjevši bijes tvojih neprijatelja, da bi te se riješio, Pilat te tada šalje Herodu.