KRIŽNI PUT prema Satima Muke Luise Piccarrete

 


Gospodin je poveo Luisu da bude u blizini
i promatra posljednja 24 sata njegovog života.

Luisa je umrla 1947. godine,
nakon što je posljednje 64 godine svog života
živjela samo od sv. Pričesti.

PRVA POSTAJA
ISUS JE OSUĐEN NA SMRT 

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te

jer si svojim svetim Križem svijet otkupio

 

Isuse, srce moje, tvoje boli su moje i u meni se oslikavaju tvoje zadovoljštine.

Evo, vidim da je Pilat začuđen i brzo progovara: "Kako to može biti? Trebam li razapeti vašega kralja? Ne nalazim na njemu krivnje da bih ga osudio."

Njegove riječi nadjačava vika Židova: "Nemamo drugog kralja osim Cezara!

Ako ga ne osudiš, nisi prijatelj Cezaru. On je lud, potpuno lud! Raspni ga, raspni!"

Ne znajući što bi drugo učinio, a bojeći se da ne bude smijenjen, Pilat naređuje da mu donesu posudu s vodom. Perući ruke kaže: "Nisam odgovoran za krv ovog pravednika."

Pilat te osuđuje na smrt.

Židovi viču: "Neka njegova krv padne na nas i na našu djecu!" Videći te osuđenog  oni se raduju, plješću, zvižde i viču.

Pomolimo se:

Isuse, ti ovdje daješ zadovoljštinu za one koji, kada se nađu na visokim položajima vlasti, iz taštog straha i kako ne bi izgubili svoje časne položaje, krše najsvetije zakone ne mareći za razorne posljedice za cijele narode.  Oni ugađaju zlu dok osuđuju nevine. Ti za sve prinosiš žrtvu zadovoljštine.

O Isuse koji si iz ljubavi prema meni nosio svoj Križ na Kalvariju, svojim preslatkim milosrđem daj mi snage trpjeti i umrijeti s tobom.


DRUGA POSTAJA
ISUS PRIMA NA SE KRIŽ

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te.

Jer si svojim svetim Križem svijet otkupio.

 

Moj mučeni dobri Isuse, s Tobom prinosim zadovoljštinu i s Tobom patim.

Vidim da je narod nemiran i čeka te s bijesom, a tvoji neprijatelji te bacaju niz stepenice.

Ti nalaziš Križ već pripremljen, za kojim dugo čezneš s mnogim uzdasima.

Nježno gledaš Križ i prilaziš mu odlučnim korakom i grliš ga. Gledaš Križ s najvećom radosti, mjeriš njegovu duljinu i širinu. U njemu već određuješ dio za svaku dušu – miraz da ih povežeš s Božanstvom i učiniš ih nasljednicima Kraljevstva Nebeskog.

Naš Gospodin govori:

"O križu, iako sam te čekao do sada, moji koraci uvijek su bili usmjereni prema tebi.

Sveti križu, ti si cilj mojih želja i svrha mog postojanja.

U tebi usmjeravam cijelo svoje biće i u tebe stavljam svu svoju dječicu.

Ti ćeš biti njihov život, njihova svjetlost, njihova obrana, njihova zaštita i njihova snaga. Ti ćeš im pomagati u svemu i slavno ćeš ih dovesti k meni na Nebo.

O križu, propovjedaonico mudrosti, samo ćeš ih ti poučiti istinskoj svetosti, sam ćeš od njih stvoriti junake, atlete, mučenike i svetce."

S ovim riječima željno dopuštaš da Križ bude postavljen na tvoja najsvetija ramena.

Pomolimo se:

O, ljubljeni Isuse, Križ je prelagan za tvoju ljubav, ali težina naših grijeha dodaje se na Križ, čineći ga ogromnim i beskrajnim poput prostranstva nebeskih.

I ti, moj umorni dobri Isuse, osjećaš se pritisnut pod teretom tolikih grijeha.

Tvoja duša zgrožena je samim pogledom na njih i proživljava bol svakog grijeha.

Tvoja svetost je uzdrmana pred tolikom ružnoćom, i dok te Križ pritišće na ramenima, posrćeš, teško dišeš, i smrtni znoj prolazi kroz tvoje najsvetije ljudsko biće.

O Isuse, koji si iz ljubavi prema meni nosio svoj Križ na Kalvariju, svojim preslatkim milosrđem daj mi snage trpjeti i umrijeti s tobom.

 TREĆA POSTAJA
ISUS PADA PRVI PUT POD KRIŽEM

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te.

Jer si svojim svetim Križem svijet otkupio.

 

Moj najstrpljiviji Isuse, vidim te kako pod ogromnom težinom Križa radiš prve korake. Spajam svoje korake s tvojima, tako da kad osjećaš slabost, posrćeš, gotovo da padneš i kad si već prolio svu svoju Krv, ja ću biti uz tebe da te poduprem. Stavit ću svoja ramena ispod tvog Križa kako bih s tobom podijelio njegov teret. Ne odbaci me, već me primi kao svog vjernog suputnika.

O Isuse, gledaš me, i u tom pogledu vidim da prinosiš zadovoljštinu za one koji ne nose svoje križeve s prihvaćanjem, već kunu i ljute se.

Moliš za ljubav i prihvaćanje križa u ime svih. Ali tvoja bol je takva da se osjećaš pritisnutim pod Križem. Tek si napravio prvi korak i već si pao pod njim. Dok padaš, udaraš u kamenje, trnje se dublje zabija u tvoju glavu, dok sve tvoje rane osjećaju mučne učinke te se time nova krv prolijeva. A budući da nemaš snage ustati, tvoji neprijatelji, razdraženi, prisiljavaju te da ustaneš udarcima i guranjem.

Pomolimo se:

Moja pala ljubavi, dopusti mi da ti pomognem ustati, dopusti mi da te poljubim, da obrišem tvoju Krv i zajedno s tobom prinesem zadovoljštinu za one koji griješe iz neznanja, tjeskobe i slabosti. Molim te da pomogneš tim dušama.

O Isuse, koji si iz ljubavi prema meni nosio svoj Križ na Kalvariju, svojim preslatkim milosrđem daj mi snage trpjeti i umrijeti s tobom.


ČETVRTA POSTAJA
ISUS SUSREĆE SVOJU SVETU MAJKU

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te

jer si svojim svetim Križem svijet otkupio.


Čujem tvoj zadihani dah. Treseš glavom da raščistiš oči od krvi koja se slijeva u njih, i promatraš. O, ljubljeni Isuse, sada razumijem: Tvoja majka koja te traži poput ucviljene golubice, želi ti reći svoje posljednje riječi i uhvatiti tvoj posljednji pogled. I ti osjećaš njene boli, njezino razderano Srce u svom Srcu - oba su dirnuta i ranjena u uzajamnoj ljubavi.

Vidiš je kako se probija kroz gomilu, jer po svaku cijenu želi te vidjeti, zagrliti i posljednji put se oprostiti od tebe. Duboko si pogođen vidjevši njenu smrtnu bljedoću i sve svoje boli prikazane u njoj zbog ljubavi prema tebi. Ako je ona još živa, to je samo zbog čuda tvoje svemoći.

Upravljaš svoje korake prema njoj, ali jedva možete razmijeniti poglede. Oh, udarac koji pogađa vaša dva srca! Vojnici to primjećuju i udarajući i gurajući te, sprječavaju tvoju Majku i tebe, njezina Sina, da se posljednji put pozdravite. Muka koju oboje proživljavate je toliko preplavljujuća da tvoja Majka ostaje skamenjena od tuge i na rubu je smrti.

Pomolimo se:

Žalosni Isuse, i ja se sjedinjujem s našom žalosnom Majkom. Tvoju bol i svaku kap Tvoje krvi činim svojom. U svakoj rani želim djelovati kao Majka i u zajedništvu s vama, nudim zadovoljštinu za sve opasne susrete, za one koji se izlažu grešnim prigodama ili, prisiljeni nuždom da budu izloženi njima, ostaju zapetljani u grijehu.

O Isuse, koji si iz ljubavi prema meni nosio svoj Križ na Kalvariju, svojim preslatkim milosrđem daj mi snage trpjeti i umrijeti s tobom.

 

PETA POSTAJA
ŠIMUN CIRENAC POMAŽE ISUSU NOSITI KRIŽ

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te

jer si svojim svetim Križem svijet otkupio.

 

Ljubavi moja, ti si slomljen, i dok te pratim u tvojim zadovoljštinama, vidim kako si iznemogao pod ogromnim teretom Križa. Drhtiš od glave do pete. Pod neprestanim udarcima koje primaš, trnje se sve dublje zabija u tvoju presvetu glavu. Teški križ te pritišće i urezuje se u tvoja ramena i stvara ranu tako duboku da otkriva tvoje kosti. Sa svakim korakom, čini se kao da umireš. Iako ne možeš dalje hodati, tvoja ljubav koja sve može, daje ti snagu. 

Dok osjećaš kako se Križ urezuje u tvoja ramena, daješ zadovoljštinu za skrivene grijehe – one za koje zadovoljština još nije učinjena i koji povećavaju gorčinu tvojih grčeva. Ljubljeni Isuse, dopusti mi da stavim svoje rame pod Križ kako bih te utješio i zajedno s Tobom ponudio zadovoljštinu za sve skrivene grijehe.

Tvoji neprijatelji, bojeći se da bi mogao umrijeti pod Križem, prisiljavaju Cirenca da ti pomogne nositi Križ. Nevoljko i žaleći se, on ti pomaže – ne iz ljubavi, već zato što je prisiljen to učiniti. Tada u tvom Srcu odjekuju sve žalbe onih koji pate, pomanjkanja predanja, čini pobune, ljutnja i prijezira u patnji.

Pomolimo se:

O moj Isuse, dok ti nudim zadovoljštinu, molim te da me držiš u svojim rukama i grliš me tako čvrsto da ne postoji bol koju trpiš a da je ja ne podnosim, kako bih kroz njih bio preobražen i mogao nadoknaditi za napuštanja od svih duša.

O Isuse, koji si iz ljubavi prema meni nosio svoj Križ na Kalvariju, svojim preslatkim milosrđem daj mi snage trpjeti i umrijeti s tobom.


ŠESTA POSTAJA
VERONIKA PRUŽA ISUSU RUBAC

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te

jer si svojim svetim Križem svijet otkupio.

 

Ljubljeni Isuse, svladan si umorom i, sav zgrbljen, jedva hodaš. I vidim da zastaješ i pokušavaš gledati oko sebe. O srce moje, što je to? Što tražiš? Oh, to je Veronika koja, neustrašiva i hrabra, prilazi ti s rupcem i briše tvoje lice obliveno krvlju, a ti ostavljaš otisak svoga lica na njemu u znak zahvalnosti.

Pomolimo se:

Moj velikodušni Isuse, i ja želim obrisati tvoju dragocjenu Krv s tvoga lica, ali ne rupcem - želim ti ponuditi cijelo svoje biće za utjehu i time olakšati svu gorčinu koju osjećaš iznutra. Želim stvoriti valove osjećaja i želja da odbacim sve zle naklonosti i želje, makar i najmanje, koje bi mogle ražalostiti tvoje Srce.

Pazit ću, o Isuse, da te ništa više ne ražalosti ili ne doda više gorčine tvojim nutarnjim bolima. Na taj način, naći ću dovoljno ljubavi i dobre volje da spriječim ulazak svih zala i neugodnih želja koje ti duše nanose i koji bi te mogli ožalostiti.

U međuvremenu, tvoji te neprijatelji, razjareni hrabrim Veronikinim činom bičuju, guraju i tjeraju da ideš naprijed.

O Isuse koji si iz ljubavi prema meni nosio svoj Križ na Kalvariju, svojim preslatkim milosrđem daj mi snage trpjeti i umrijeti s tobom.


SEDMA POSTAJA
ISUS PADA DRUGI PUT POD KRIŽEM

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te

jer si svojim svetim Križem svijet otkupio.

 

Isuse, ti jecaš i padaš pod Križem. Vojnici se boje da bi mogao umrijeti pod teretom tolikog mučeništva i od tolike prolivene krvi. Ali unatoč tome, bičevima i udarcima nogu, jedva te uspijevaju natjerati da ponovno ustaneš .

Pomolimo se:

Isuse, nudiš zadovoljštinu za ponovljene padove u grijeh, za smrtne grijehe koje čine ljudi svih društvenih slojeva, i moliš za tvrdokorne grešnike dok prolijevaš krvave suze za njihovo obraćenje.

O Isuse, koji si iz ljubavi prema meni nosio svoj Križ na Kalvariju, svojim preslatkim milosrđem daj mi snage trpjeti i umrijeti s tobom.

 

OSMA POSTAJA
ISUS TJEŠI JERUZALEMSKE ŽENE

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te

jer si svojim svetim Križem svijet otkupio.

 

Nakon nekoliko koraka opet se zaustavljaš, ali tvoja se ljubav, pod teretom tolikih muka, ne zaustavlja. Vidjevši pobožne žene kako plaču zbog tvojih boli, zaboravljaš sebe i tješiš ih govoreći:

"Kćeri, ne plačite zbog Moje muke, nego plačite zbog vaših grijeha i grijeha vaše djece."

Kakva uzvišena pouka, kako je samo slatka riječ tvoja!

Pomolimo se:

O Isuse, s Tobom nudim zadovoljštinu za naše pomanjkanje ljubavi, i molim te milost da zaboravim sebe, kako ne bih mislila ni na što drugo osim na tebe.

O Isuse koji si iz ljubavi prema meni nosio svoj Križ na Kalvariju, svojim preslatkim milosrđem daj mi snage trpjeti i umrijeti s tobom.

 

DEVETA POSTAJA
ISUS PADA TREĆI PUT POD KRIŽEM 

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te

jer si svojim svetim Križem svijet otkupio.

  

Čuvši te kako govoriš, tvoji neprijatelji bijesne, vuku te konopcima i guraju s tolikim gnjevom da padaš. Dok padaš, udaraš o kamen. Težina Križa te pritišće, i osjećaš kako polako umireš. Dopusti mi da te pridržim i zaštitim tvoje presveto lice svojim rukama.

Gledam kako padaš na tlo i gušiš se u svojoj Krvi, ali tvoji neprijatelji žele te podići natrag na noge. Vuku te konopcima, povlače za kosu i udaraju, ali sve uzalud. Umireš, moj Isuse! Kakva bol, srce mi se slama od tuge! Gotovo te vukući, dovlače te na brdo Kalvariju.

Pomolimo se:

Dok te vuku, čujem kako daješ zadovoljštinu za sve uvrede tebi posvećenih duša koje te toliko pritišću da, koliko god se trudio ustati, ne možeš! I tako, vučen i gažen, dolaziš na Kalvariju, ostavljajući iza sebe crveni trag svoje predragocjene Krvi.

O Isuse koji si iz ljubavi prema meni nosio svoj Križ na Kalvariju, svojim preslatkim milosrđem daj mi snage trpjeti i umrijeti s tobom.


DESETA POSTAJA
ISUSA SVLAČE 

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te

jer si svojim svetim Križem svijet otkupio.


Isusa svlače i po treći put ga krune trnjem. Isuse, ovdje te čekaju nove patnje. Ponovno te svlače, trgajući s tebe odjeću i trnovu krunu. O, kako osjećaš svaki trn koji ti čupaju iz glave i jecaš. Dok ti trgaju odjeću, trgaju i tvoje izranjeno Tijelo za koje se odjeća zalijepila. Rane se ponovno otvaraju, tvoja Krv teče na tlo u potocima, a bol je toliko neizdrživa da padaš skoro mrtav. Ali nitko nema sažaljenja prema tebi, ljubavi moja!

Naprotiv, s brutalnom žestinom ponovno ti nabijaju trnovu krunu – snažno je zabijaju, raskidajući rane i čupajući ti kosu slijepljenu od Krvi. Uzrokuju ti toliko intenzivnih boli da samo anđeli znaju koliko trpiš. Anđeli su užasnuti, odvraćaju svoj nebeski pogled od tebe i plaču. A Isus me gleda svojim iscrpljenim i umirućim očima i kao da mi govori:

"Dijete moje, koliko me ove duše koštaju! I dok me svlače, nudim zadovoljštinu za one koji nose raskošnu i nedostojnu odjeću, za grijehe protiv čednosti i za one koji su toliko vezani za bogatstvo, časti i užitke da su ih pretvorili u idole svojih srca.

O da, svaka od ovih uvreda je smrt koju podnosim, i ako ne umrem, to je samo zato što Volja moga Vječnog Oca još nije odredila trenutak moje smrti!"

Pomolimo se:

O Isuse, lišen si svoje odjeće. Ljubavi moja, dok s tobom dajem zadovoljštinu, molim te da me svojim presvetim rukama svučeš od svega i ne dopustiš da ikakve loše naklonosti uđu u moje srce. Ti bdij nad mojim srcem, okruži ga svojim bolima i ispuni ga svojom ljubavlju. Neka moj život bude potpuno ponavljanje tvog života.

O Isuse koji si iz ljubavi prema meni nosio svoj Križ na Kalvariju, svojim preslatkim milosrđem daj mi snage trpjeti i umrijeti s tobom.


JEDANAESTA POSTAJA
ISUSA PRIBIJAJU NA KRIŽ

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te

jer si svojim svetim Križem svijet otkupio.

 

 "Ljubljeni Križu, brzo me primi u svoje naručje, nestrpljivo čekam! Sveti Križu, na tebe ću se uspeti da sve dovršim. Brzo Križu, ispuni goruću želju koja me troši – da dadem život za duše.

Zbog gorčine patnji koje podnosiš, molim te da otvoriš nebesa svima i da blagosloviš sve duše. Neka tvoj blagoslov pozove sve grešnike na obraćenje i one koji su odvojeni od tvoje Crkve i nevjernike k svjetlu vjere.

O Isuse, slatki moj živote, nakon što su završili s pribijanjem tvoje desne ruke na Križ, s nečuvenom okrutnošću tvoji krvnici hvataju tvoju lijevu ruku i, da bi je doveli do označene rupe, nasilno je povlače toliko snažno da se zglobovi tvojih ruku i ramena iščašuju, a bol je tako intenzivna da ti noge stežu i grče.

Lijeva ruko mog ljubljenog Isusa, klanjam ti se i zahvaljujem ti za udarce koje primaš i za gorke boli koje trpiš dok ti probijaju čavao kroz lijevu ruku. Molim te da mi u ovom trenutku udijeliš da mnoge duše budu oslobođene iz čistilišta i polete u Nebo.

Isuse, ljubavi moja, tvoji neprijatelji još nisu zadovoljni. S đavolskom žestinom hvataju tvoje presvete noge, neumorne i uvijek u potrazi za dušama, ali koje su se skupile zbog bolova nanijetih tvojim rukama, i povlače ih tako nasilno da ti se koljena, rebra i sve kosti tvojih prsa iščašuju.

Moj dobri Isuse, moje srce to više ne može podnijeti. Tvoja bol je toliko velika da se čini da svjetlo tvojih lijepih očiju potamnjuje, a tvoje usne – otečene i modre od udaraca – se izobličuju. Čavlima pribijaju tvoje ruke i noge, čine da ti obrazi postanu upali, zubi ti cvokoću, prsa ti se snažno nadimlju, i tvoje Srce se razdire.

Neka tvoji čavli pribiju moći naše duše da se nikada ne odvoje od tebe. Neka pribiju naše srce, tako da uvijek ostane privrženo samo Tebi. Neka pribiju sve naše osjećaje tako da ne osjećamo zadovoljstva osim u tebi.

Moj raspeti Isuse, vidim Te cijelog okrvavljenog, kao da plivaš u vlastitoj Krvi. Krv koja teče iz Tebe traži samo "duše". Vidim da iako fizički više ne možeš podnijeti, tvoja ljubav viče još glasnije:

"Muka, muka, još muka!"

Pomolimo se:

O Isuse, neka me plamenovi tvoga Srca zapale i prožmu, neka me tvoja Krv uljepša, a tvoja ljubav neka me zadrži uvijek pribijenog uz Tebe s patnjom i zadovoljštinom! O moj Isuse, ne dopusti mi da se oslobodim tvojih čavala, već dopusti da uvijek budem s tobom pribijen kako bih mogao uvijek voljeti, davati zadovoljštinu u ime svih i ublažiti boli koje ti nanose duše  svojim grijesima.

O Isuse koji si iz ljubavi prema meni nosio svoj Križ na Kalvariju, svojim preslatkim milosrđem daj mi snage trpjeti i umrijeti s tobom.


DVANAESTA POSTAJA
ISUS UMIRE NA KRIŽU 

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te

jer si svojim svetim Križem svijet otkupio.

 

"Oče moj, pogledaj me od glave do pete - nema zdrava dijela na meni. Nema više nijednog dijela na meni gdje bih mogao ponuditi više otvorenih rana ili nove boli."

Od svih se opraštaš i opraštaš svima. Zatim, skupljajući svu svoju snagu, snažnim i gromovitim glasom vičeš:

"Oče, u ruke tvoje predajem duh svoj!"

I naklonivši glavu, izdahneš. +

Moj Isuse, na ovaj tvoj krik sva se priroda potresla i oplakuje tvoju smrt – smrt svog Stvoritelja. Zemlja se silovito trese i, potresom, čini se da viče; čini se da želi potresti duše da te prepoznaju kao svog istinskog Boga.

Zavjesa hrama se razdire, mrtvi ustaju, i sunce, koje je plakalo nad tvojom patnjom, sada s užasom povlači svoju svjetlost. Na taj povik, tvoji neprijatelji padaju na koljena i, udarajući se u prsa, govore: "Doista, ovaj uistinu bijaše Sin Božji." I tvoja Majka, paralizirana od tuge, trpi boli koje su mučnije od same smrti.

Pomolimo se:

O moj Isuse, i ja se tebi predajem. Udijeli mi milost da u potpunosti umrem u tvojoj ljubavi i u tvojoj Volji. Molim te, ne dopusti da ikada, ni u životu ni u smrti, ne iziđem iz tvoje Presvete Volje. U ovom trenutku, želim dati zadovoljštinu za sve one koji se ne predaju savršeno tvojoj presvetoj Volji.

O Isuse koji si iz ljubavi prema meni nosio svoj Križ na Kalvariju, svojim preslatkim milosrđem daj mi snage trpjeti i umrijeti s tobom.

 

TRINAESTA POSTAJA
ISUSA SKIDAJU S KRIŽA 

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te

jer si svojim svetim Križem svijet otkupio.

 

O moj Isuse, nakon tvoje najmučnije i najtužnije smrti, ne smatram da bih trebao biti slobodan živjeti svoj vlastiti život. Više neću davati život svojim mislima i ako moje misli traže život, crpit ću život iz tvojih misli.

Neću više davati život svojoj volji. Ako moja vlastita volja traži život, crpit ću život iz tvoje Presvete Volje. Evo, već se pripremaju skinuti te s Križa.

 Josip i Nikodem napustili su svoja mjesta i došli ovamo skinuti čavle, dok tvoja probodena Majka pruža svoje majčinske ruke da te primi u svoje krilo. Moj Isuse, u njenom krilu tvoja probodena glava nježno počiva.

Pomolimo se:

Moja najslađa majko, trudit ću se da te što bolje oponašam kako bih u svemu ugodio divnom Isusu. 

O majko, daj mi svoju ljubav da mogu ljubiti Isusa.

S tvojom presvetom Majkom želim ti se klanjati, ljubiti te, zatvoriti se u tvoje srce da više nikada iz njega ne izađem.

O Isuse koji si iz ljubavi prema meni nosio svoj Križ na Kalvariju, svojim preslatkim milosrđem daj mi snage trpjeti i umrijeti s tobom.


ČETRNAESTA POSTAJA
ISUSA POLAŽU U GROB 

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te

jer si svojim svetim Križem svijet otkupio.

 

Moja žalosna Majko, vidim kako se pripremaš za posljednju žrtvu - da pokopaš mrtvo tijelo svoga sina Isusa. Savršeno predana u Volju Božju, ispraćaš ga i vlastitim rukama polažeš u grob. S poštovanjem uređuješ njegove ruke i noge kako bi mu dala posljednji pozdrav i posljednji poljubac, osjećaš kako ti se od boli Srce razdire u grudima.

 Siromašna majko, kako ćeš nastaviti bez Isusa? On je tvoj život, tvoje sve. Ipak, to je Volja Vječnoga koji tako želi. Našla si se između dvije nepremostive sile: Ljubavi i Božanske Volje. Ljubav te pribija na takav način da se ne možeš odvojiti od Isusa; Božanska Volja se nametnula tražeći od tebe tu žrtvu.

Pomolimo se:

Moja Žalosna majko, ako ti, koja si Bezgrešna, sva sveta i puna milosti, ne možeš živjeti bez Isusa, koliko tek manje mogu ja, koji sam slab, bijedan i pun grijeha? Kako mogu živjeti bez Isusa?

O Isuse koji si iz ljubavi prema meni nosio svoj Križ na Kalvariju, svojim preslatkim milosrđem daj mi snage trpjeti i umrijeti s tobom.