KNJIGA NEBA, 14. svezak, 6. lipnja 1922.


Živeći u Božanskoj Volji, križ i svetost postaju slični Isusovima.

Razmišljala sam: 'Kako to da se moj dobri Isus promijenio prema meni? Prije bi bio sav radostan dopuštajući mi patnju, sve je bilo sudjelovanje u čavlima i križu. Sada je sve nestalo, više mu nije drago dopustiti mi patnju - i ako ponekad patim, gleda me s ravnodušnošću, više ne pokazuje onu prethodnu naklonost tomu. '

Dok sam razmišljala o ovome, moj slatki Isus pokrenuvši se u mojoj nutrini, uzdahnuo je i rekao: "Kćeri moja, kada postoje veći ukusi, manji ukusi gube svoj užitak, svoju privlačnost i stoga se na njih gleda s ravnodušnošću. Križ veže milost, ali tko ga hrani? Tko čini da raste do prave veličine? Moja Volja. Samo moja Volja dovršava sve i dopušta da se u duši ostvare moji najviši planovi. Da nije moje Volje, čak i križ, bez obzira na snagu i veličinu koju ima, može ostaviti duše na pola puta. O, koliki pate, ali kako im nedostaje neprekidna hrana moje Volje, ne dolaze do cilja – do poništavanja ljudske volje. A Božanska Volja ne može zadati posljednji udarac, konačni potez kista božanske svetosti .

Vidiš, kažeš da su klinovi i križ nestali. To nije istina, kćeri moja – to je krivo. Tvoj križ je prije bio malen, nedovršen; sada, kako te moja Volja uzdiže u moju Volju, tvoj križ postaje velik i svaki čin koji činiš u mojoj Volji jest čavao koji tvoja volja prima. I dok živiš u mojoj Volji, tvoja se toliko proširuje da se širiš u svakom stvorenju, i za svakoga od njih daješ mi onaj život koji sam im ja dao, kako bi mi vratili onu čast, slavu, svrhu zbog koje sam ih stvorio. Vidi, tvoj križ proteže se ne samo za tebe već i za svako stvorenje; stoga vidim tvoj križ posvuda. Prije sam ga vidio samo u tebi, sada ga vidim posvuda. Tvoje stapanje s mojom Voljom, bez osobnog interesa, već samo da mi daš ono što bi mi svi trebali dati, i da svima daš svako dobro koje moja Volja sadrži, pripada samo Božanskom Životu, a ne ljudskom. Dakle, samo moja Volja je ta koja u duši oblikuje ovu Božansku svetost. Tvoji prethodni križevi bili su ljudska svetost, i ono što je ljudsko, koliko god bilo sveto, nesposobno je činiti velike stvari, već male; a još manje može uzvisiti dušu do svetosti i stapanja s djelovanjem svog Stvoritelja; ona ostaje uvijek u ograničenju stvorenja. Ali moja Volja, rušeći sve ljudske barijere, baca je u božansku beskonačnost, i sve u njoj postaje beskonačno: križ, čavli, svetost, ljubav, zadovoljština - sve. Moj cilj u tebi nije bila ljudska svetost, iako je bilo potrebno prvo učiniti male stvari u tebi, i zato sam se toliko radovao.

Sada, kako sam te odveo dalje i trebao učiniti da živiš u mojoj Volji, gledajući tvoju malenkost, tvoj atom koji grli beskonačnost kako bi mi dao ljubav i slavu za sve i za svakoga, kako bi mi vratio sva prava cijelog Stvaranja, to me toliko raduje da mi sve ostalo više ne daje okus. Stoga će tvoj križ, tvoji čavli biti moja Volja, koja držeći tvoju volju razapetu, dovršava istinsko raspeće u tebi  - ne povremeno, već neprekidno  - potpuno slično mom, jer sam bio začet raspet i umro sam raspet. Moj Križ hranila je samo Vječna Volja, i stoga sam bio raspet za sve i za svakoga.  Moj Križ obilježio je svakoga svojim znakom."