KNJIGA NEBA, 14. svezak, 1. lipnja 1922.

 

Isus pred Pilatom. Što je istina?

Budući da sam se nalazila u svom uobičajenom stanju, pratila sam sate Muke mog slatkog Isusa, posebno kada je bio predstavljen Pilatu koji ga je upitao koje je njegovo kraljevstvo. I moj uvijek ljubazni Isus rekao mi je: "Kćeri moja, to je bio prvi put u mom zemaljskom životu da sam razgovarao s nežidovskim upraviteljem koje me pitao za moje kraljevstvo. Odgovorio sam mu da moje kraljevstvo nije od ovoga svijeta, jer da je - branile bi me tisuće legija anđela. Time sam otvorio svoje kraljevstvo poganima i prenio im svoje nebeske nauke; toliko da me Pilat upitao: 'Što? Ti si kralj?' I odmah sam mu odgovorio: 'Kralj sam i došao sam na svijet naučavati istinu.' Time sam želio prodrijeti u njegov um kako bih se očitovao - toliko da me, kao potresen, upitao: 'Što je istina?'

Ali nije čekao moj odgovor pa nisam imao priliku da me razumije. Rekao bih mu: 'Istina sam Ja; sve u meni je istina. Istina je moje strpljenje usred tolikih uvreda; istina je moj blagi pogled među tolikim ismijavanjima, klevetama, prijezirima. Istina su moji ljubazni, privlačni načini postupanja usred tolikih neprijatelja, tako da iako me mrze- ja ih ljubim, i dok mi žele smrt- želim ih zagrliti i dati im život. Istina su moje riječi pune dostojanstva i nebeske mudrosti. Sve u meni je istina.' Istina je više od veličanstvenog sunca koje, koliko god da ga žele zgaziti, izlazi ljepše, sjajnije, posramljuje same neprijatelje i obara ih pod svojim nogama.

Pilat me pitao iskrenoga srca, i bio sam spreman odgovoriti mu, dok me Herod pitao podmuklo i iz znatiželje te mu nisam odgovorio. Onima koji žele iskreno saznati svete stvari otkrivam se više nego što očekuju, ali onima koji ih žele znati iz zlobe ili iz znatiželje - skrivam se. I dok mi se žele narugati, zbunjujem ih i rugam im se. Međutim, budući da je moja Osoba sa sobom nosila istinu, učinila je svoju dužnost i pred Herodom. Moja šutnja pred nemirnim pitanjima Heroda, moj skromni pogled, moja Osoba sva ispunjena blagošću, dostojanstvom, plemenitošću, bili su sve istine - i to djelotvorne istine. "