SVETKOVINA BEZGREŠNOG ZAČEĆA BLAŽENE DJEVICE MARIJE
Draga braćo i sestre, Fiat!
Danas slavimo svetkovinu Bezgrešnog začeća Blažene Djevice
Marije.
U liturgiji ove svetkovine čitamo Evanđelje o Navještenju
(Lk 1, 26-38), koje nam donosi dijalog anđela Gabrijela i Blažene Djevice
Marije. "Zdravo, milosti puna! Gospodin s tobom", kaže joj Božji
glasnik, otkrivajući njezin najdublji identitet – njezino "ime", kako
ju Bog prepoznaje: "milosti puna". Taj nam je izraz poznat još od
djetinjstva jer ga izgovaramo svaki put kad molimo "Zdravo Marijo" i nudi nam objašnjenje otajstva kojeg danas slavimo.
Naime, Marija je od trenutka njezina začeća bila posuda osobite Božje naklonosti. U svom vječnom
naumu Bog ju je odabrao za Majku svoga Sina koji će postati čovjekom. Zbog
toga je ona sačuvana od istočnoga grijeha te u potpunosti uključena u život Božje
Volje. Dakle, anđeo ju je nazvao imenom koje implicitno znači "oduvijek
ispunjena Božjom ljubavlju" i njegovom milošću.
"Anđeo Gabrijel uđe k njoj."
Lijepo je razmišljati o tome kako Bog dolazi k nama, nježno nas dotiče u našoj
svakodnevici, u našim domovima.
Prve riječi anđela nisu tek
pozdrav, već poziv na radost: "Raduj se, budi sretna, veseli
se." Tu nema zapovijedi ili sugestije da Marija učini ovo ili ono – u toj riječi odzvanja poziv da se otvorimo
radosti, poput vrata koja se otvaraju suncu. Bog dolazi, približava nam se,
grli nas i donosi obećanje sreće.
Druga riječ anđela otkriva razlog te radosti: "Milosti
puna." Ovo je novi izraz, nikada prije spomenut u Bibliji: Marijo, ti si
ispunjena Bogom. On ti je naklonjen,
zaljubljen je u tebe, dao ti je sebe u potpunosti i ispunio te svojom
prisutnošću.
Anđeo ju naziva "milosti puna", a kršćanski je narod
naziva "Bezgrešnom". To je isto. Marija nije "milosti puna"
zato što je rekla "da" Bogu, već zato što je Bog rekao "da"
njoj, i to još prije njezina odgovora. Isto Bog govori svakome od nas: svi smo
mi ljubljeni upravo onakvi kakvi jesmo, sa svim našim slabostima i vrlinama.
Svatko je od nas ispunjen Božjom ljubavlju, bilo dijete ili odrasla osoba – svi
smo ispunjeni nebom.
Marijine prve riječi nisu "da", već pitanje:
"Kako će to biti kad ja muža ne poznajem?" Ona stoji pred Bogom sa
svojim ljudskim dostojanstvom, sa svojom ženstvenošću i potrebom da razumije.
Tek nakon toga otvara se najvelikodušnijem odgovoru na svijetu: "Evo
službenice Gospodnje, neka mi bude po tvojoj riječi."
Marijina priča biva i pričom svakoga od nas. Anđeo ponovno
dolazi u našu svakodnevicu i govori nam: "Raduj se, milosti si pun! Bog je
u tebi i ispunja tvoj život svojom snagom."
Otajstvo Bezgrešnog začeća izvor
je unutarnje svjetlosti, nade i utjehe. Usred životnih nedaća
i protivljenja koje čovjek doživljava u sebi i oko sebe, Marija, Majka
Kristova, govori nam da je milost jača od grijeha, da je Božje milosrđe moćnije od zla i da može zlo preobraziti u
dobro.
Nažalost, svakodnevno svjedočimo prisutnosti zla – u
odnosima, događajima, i u samima sebi. Svetopisamski nam tekstovi otkrivaju da
je korijen svakoga zla neposlušnost Božjoj Volji, te da je smrt zavladala jer je
ljudska sloboda popustila napasti Zloga.
8. prosinca 1927. Isus je rekao Luisi da je Bezgrešna
Marija bila "malo svjetlo" ljudskog roda jer je njezino podrijetlo
bilo zemaljsko. No, ona je uvijek bila kći svjetla, jer nikakva mrlja nije uprljala
to svjetlo. Znaš li u čemu je sva njezina veličina, tko joj je dao kraljevstvo,
tko je stvorio u njoj mora svjetlosti, svetosti, milosti, ljubavi, ljepote i
moći, iznutra i izvana? Ono što je ljudsko ne zna činiti velike stvari niti ih
darivati. Stoga bi nebeska Kraljica ostala malo svjetlo da nije svoju volju
stavila po strani, volju u kojoj je bilo uliveno to malo
svjetlo, dopuštajući da je potpuno prožme Božja Volja. Ova se "mala
svjetlost" stopila s beskrajnim Suncem Božje Volje, koje ju je posve
ispunilo, stvarajući mora svjetla, milosti i svetosti, ukrašavajući je toliko
da je postala sva lijepa, sa nijansama svih božanskih ljepota, toliko da je zadivila svog Stvoritelja.
Marijino Bezgrešno začeće, premda lijepo i čisto, uvijek je
bilo "malo svjetlo"; ne bi imalo ni snage niti dovoljno svjetla da
stvori mora svjetlosti i svetosti da Božja Volja nije potpuno prožela tu malu
svjetlost i pretvorila je u Sunce. Ta mala svjetlost koja je bila volja nebeske
Vrhovne Kraljice, postala je Sunce tek kad se rastvorila
u Suncu Božjega Fiat (Božje Volje, op. prev.), dopuštajući da ju ono vodi i
njome vlada.
To je bilo veliko čudo - Kraljevstvo Božje Volje u njoj. Sve što je činila bilo je svjetlo, jer je imala Sunce Božje Volje u sebi. Hranila se svjetlom; iz nje nije ništa izlazilo što nije bilo svjetlo jer je imala Sunce Božje Volje u svojoj vlasti. Iz njega je crpila svjetlosti koliko god je željela. A budući da se svjetlost širi, vlada, oplođuje, osvjetljava i grije, nebeska se Kraljica, sa Suncem Božje Volje koje je imala, širila u Bogu. Vlašću Sunca Božje Volje u sebi privolila ga je da siđe na zemlju, u njoj se začela Vječna Riječ, te je osvjetljavala i grijala ljudski rod.
Marija je sve činila po snazi Kraljevstva Božje Volje koje je posjedovala. Sve
ostale njezine povlastice i darovi mogu se nazvati ukrasima ove Majke Kraljice,
ali prava bit svega njezina
bogatstva, njezine uzvišenosti, ljepote, veličine i suverenosti leži u
činjenici da je posjedovala Kraljevstvo Božje Volje. Dakle, o njoj (o Mariji,
op. prev.) se uglavnom govori spominjući ono vidljivo, poznato i manje vrijedno, ali o onom najvažnijem nitko ne govori. To pokazuje da ljudi malo znaju, ili ništa, o
Božjoj Volji. Upravo zbog toga ostaju nijemi pred tim
velikim otajstvom.
don Marco
Udruga Luisa Piccarreta (Corato)