KNJIGA NEBA, 13. svezak, 9. listopada 1921.

 

Volja u čovjeku ono je što ga najviše približava njegovu Stvoritelju. Ljudska volja čuva i pohranjuje sve što čovjek čini.

Razmišljala sam o trenutku kada je moj slatki Isus imao Posljednju večeru sa svojim učenicima. Moj mi ljubljeni Isus tada u nutrini reče: "Kćeri moja, dok sam večerao sa svojim učenicima, oko mene je bilo čitavo čovječanstvo. Sve duše bile su mi blizu; sve sam ih poznavao i svakoga sam pozvao po njegovu imenu. Pozvao sam i tebe i dao ti počasno mjesto između Sebe i Ivana; postavio sam te za malu tajnicu moje Volje. Dijeleći janje svojim apostolima, dao sam ga svima i svakome. Janje zaklano, pečeno i izrezano na komade govorilo je o Meni. Ono je bilo simbol mojega Života i moje žrtve. Želio sam ga dati svima kao vrlo ukusnu hranu koja predstavlja moju Muku jer je sva moja djela, govor i trpljenje moja ljubav pretvorila u hranu za čovjeka. Ali znaš li zašto sam pozvao sve i dao janje svima? Jer sam i Ja od njih želio hranu. Želio sam da sve što čine bude hrana za Mene. Želio sam hranu njihove ljubavi, njihovih djela i riječi - svega."

A ja sam rekla: "Ljubavi moja, kako naša djela mogu postati hrana za Tebe?"

Na to Isus reče: "Čovjek ne živi samo o kruhu, već o svemu što moja Volja obdari snagom da može živjeti. Ako kruh hrani čovjeka, to je zato što Ja to želim. Što god duša odluči svojom voljom učiniti sa svojim djelom - to je oblik koje to djelo poprima. Ako svojim djelom želi napraviti hranu za Mene, ona mi daje hranu; ako želi ljubav, daje mi ljubav; ako želi zadovoljštinu, čini zadovoljštinu. A ako me svojom voljom želi uvrijediti, koristi se svojim djelom da napravi nož kojim će me raniti, možda i ubiti."

Zatim je dodao: "Volja u čovjeku najviše ga čini sličnim njegovu Stvoritelju. U ljudsku sam volju unio dio svoje neizmjernosti i moći; dajući joj počasno mjesto, postavio sam je za kraljicu cijeloga čovjeka i riznicu svih njegovih djela. Kao što ljudi imaju sanduke u kojima na sigurnome čuvaju svoje stvari, tako duša ima svoju volju i u njoj na sigurnome čuva svoje misli, govor i djela; nijedna misao neće biti izgubljena. Ono što ne može učiniti svojim očima, ustima ili djelima, može učiniti svojom voljom. U jednom trenutku može poželjeti tisuće dobara i tisuće zala. Njezina volja čini da njezina misao leti do Neba i najudaljenijih krajeva, čak i do najdubljih ponora. Iako čovjek može biti spriječen da djeluje, vidi ili govori, on sve to može učiniti svojom voljom. Sve što čini i želi oblikuje u djelo koje ostaje pohranjeno u njegovoj volji. O, koliko se volja može proširiti! Kolika dobra i kolika zla može obuhvatiti? Zato iznad svega želim čovjekovu volju jer ako imam to, imam sve: osvojio sam tvrđavu."